Noppeid IT ajaloost (Nädal 1)

 1. Perforkaardid 

Mina arvan, et üks kõige tähtsamatest IT innovatsioonidest oli perforkaartide loomine ja kasutusele võtmine. Perforkaardid on pappist tehtud kaardid, millega sai salvestada andmeid. Peamiselt kasutati perforkaarte andmete töötlemiseks ja automaatsete masinate juhtimiseks. Naad olid kasutusel peamiselt 18. - 20. sajanditel. 
Üks esimestest kordadest, kui perforkaartide põhimõttet kasutati oli 1725. kui Basile Bouchon kasutas neid kangastelgede juhtimiseks. Siiski peetakse perforkaartide kasutusele võtmises tähtsamaks Joseph Jacquardi, kes 1804. aastal kasutas neid automaatse kangasmasina programmeerimises. Sarnaselt oli väga oluline Herman Hollerith, kes kasutas perforkaarte 1890. aastal USA rahvaloenudse andmete salvestamisel.
Tänapäeval ei kasutata perforkaarte andmete salvestamiseks, sest nüüd on palju võimsamaid viise seda teha. Kuid nad olid ikkagi tähtis samm siiani jõudmiseks.

2. Virtual Boy

Virtual Boy oli videomängukonsool, mille Nintendo andis välja 1995. aastal. Seda reklaamiti esimese mängukonsoolina, mis suudaks kujutada stereoskoopilist 3D-graafikat. Ostude arv oli üle poole vähem kui oli eeldatud ja 1996. aastal katkestati konsooli tootmine.

Virtual Boy läbi kukkumisel oli palju põhjused, peamised nendest olid see, et konsooli oli ebamugav kasutada, ekraan kasutast ainult musta ja punast värvi ning konsool oli kallis.

Konsool oli eelkäija tänapäevastele VR masinatele. Idee Virtual Boy taga oli hea, aga tehnoloogia ei olnud küllalt arenenud ja konsool ise oleks pidanud kauem arengus olema, enne seda kui tootmisele ja müügile läks.

3. Sony Corporation Olfactive Technologies

Sony on praegult arendamast tehnoloogiat, mis võimaldaks mängijatel haista mängu mida mängitakse. Idee ise ei ole just kõige tobedam asi, kuid ma ei usu, et see tehnoloogia näeb laialdast kasutamist. Paljud mängud ei näeks eriti suurt kasu sellest, isegi mäng, mida reklaamis endas kasutati. The Last Of Us ei ole maailm, mille lõhn oleks midagi, mida enamus inimestest haista sooviksid. Ma usun, et sellest tehnoloogiast võib kasu olla sarnastel elamustel, nagu näidati nende videos, näiteks lõbustus pargi elamustel, aga suurt kasu ei tule sellelt näiteks konsoolidele, sest enamus mängud ei sisalda asju ja kohti mille haistmine elamust paremaks teeks. Ma arvan, et enamus mängudest oleks palju hullemad, kui sa haistaksid neid kohti kus su tegelane on, näiteks on paljudes mängudes kanalisatsiooni tunnelid kohad, kust tegelane läbi käib, siiski ei usu ma et paljud inimesed naudiks seda kuidas need kohad lõhnaksid.




Viited:

https://www.ibm.com/history/punched-card

https://www.punctum.com/interest/punch/index.en.html

https://web.archive.org/web/20220709174738/https://www.gfierheller.ca/wp-content/uploads/2014/02/Do-Not-Fold-Feb-7-2014-web.pdf

https://www.historyofinformation.com/detail.php?id=3637

https://www.fastcompany.com/3050016/unraveling-the-enigma-of-nintendos-virtual-boy-20-years-later

https://www.hindustantimes.com/world-news/sony-brings-the-sense-of-smell-to-the-excitement-of-gaming-on-playstation-101736912981461.html


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Teistmoodi IT (Nädal 13)

Arpanetist Facebookini - Interneti kujunemislugu (Nädal 2)