Uus (ja mitte nii uus) meedia (Nädal 3)

 Washington Post, mis sai alguse 1877. aastal, on tänapäeval väga korralikult ennast digitaalsesse maailmasse sobitanud. Peale ajalehe on neil olemas ka enda veebileht, mis avalikustati 1996. Tänapäeval on nende lehekülg laialdase ulatusega, sellelt leidub uudiseid spordi, poliitika, äri ja muu kohta. Lisaks on sealt võimalik leida ka söögi retsepte, ülevaateid raamatutest ja lihtsaid mänge nagu ristsõnad ja sudoku. Peale veebilehe on Washington Post leitav ka mujalt internetis, näiteks sotsiaalmeedias, neil on kontod näiteks Facebookis ja Tiktokis, mõlemad kontod on aktiivsed ja postitavad mitu korda päevas. Selline digitaalses maailmas tegutsemine paistab nende jaoks hästi töötavat. Enamustel nende Facebooki postitustel on üle saja kommentaari ja nende Tiktokidel on sadu tuhandeid vaatamisi, mõndadel isegi miljoneid.


Rapla Teataja on Washington Postiga võrreldes täielik vastand digitaalses maailmas. Muidugi ei ole see eriti üllatav,  nagu ütleb Rapla valla veebileht "Rapla Teataja on Rapla vallavalitsuse ja allasutuste info edastamise vahend". Seega ei ole erilist põhjust neil endale digitaalses maailmas suurt kohta luua. Puudub ka vajadus eraldi veebilehe jaoks, saab lihtsalt valla enda oma kasutada. Sedagi kasutab lihtsalt väljastatud lehtede failide üles laadimiseks. Infolehena ei ole Rapla Teatajal erilist põhjust rohkemat digimaailmas teha, sest internetis eriti palju huvilisi ei leidu, kes füüsilist lehte juba ei loeks.


Viited:

https://www.washingtonpost.com

https://www.washingtonpost.com/company-history/

https://rapla.ee/rapla-teataja

https://www.riigiteataja.ee/akt/410022018001


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Noppeid IT ajaloost (Nädal 1)

Teistmoodi IT (Nädal 13)

Arpanetist Facebookini - Interneti kujunemislugu (Nädal 2)