Tehisintellekt mängudes ja kunstis - Ise valitud (Nädal 8)

Tänapäeval, tehisintellekti aregnuga, on väga laialdaseks saanud arutelu selle tehisintellekti kasutamisest kunsti, piltide, lugude, häälte ja muude genereerimisel. Näiteks on suur arutelu selle üle, kas tehisintellektiga tehtud "kunst" on päriselt kunst või mitte. Isiklikult arvan, et säärane tehisintellekti poolt loodud pildid on kasulikud inimestele, kes soovivad isiklikuks kasutuseks pilti aga neil pole endal oskust joonistada ja ei saa või taha raha kunsti tellimiseks kasutada. Ma arvan, et säärane genereeritud pilt võib mingil määral kunstiks lugeda, aga saan kindlalt öelda, et need, kes seda kunsti tehisintellektil küsivad, kunstnikudeks ei loe.

Nagu enne mainitud on säärane kunst sobilik isiklikuks kasutamiseks. Peamised etteheited selle kasutamisel tekkivad mul siis, kui genereeritud pilte kasutatakse kasumi teenimiseks, eriti kui seda teevad suured firmad, sest nemad kindlasti saaksid palgata kunstnike, kes neile kunsti toodavad. Ainus põhjus, miks nad hoopis tehisintellekti teoseid kasutaksid on selle pärast, et nad ei pea selle eest kellelegi maksma. Lihtne on ka märgata, et säärane kokkuhoidlikus ei ole ka ostjate kasuks, sest produkti hind jääb samaks. Arvatavasti läheb see kasutamata raha otse firma taskusse. Peale selle kõige on ka olukordasid, kus firma peale tehisintellekti teoste kasutamist oma tootes ei teavita ostjaid sellest. Näiteks mingit aega tagasi tuli välja, et mängus Call Of Duty 6 oli kasutusel genereeritud pilte, ning võttis kuid, enne kui tunnistati, et nad kasutasid tehisintellekti mängu piltide ja kunsti loomisel.

Sarnaselt sellele, kuidas tehisintellekti poolt loodud kunst võib vähendada kunstnike töö võimalusi võib tehisintellekt vähendada ka häälnäitlejad, neid kes annavad oma hääle tegelastele filmides või mängudes. Hetkel ei ole ma ühestki kindlast juhtumist kuulnud, aga siiski on oht reaalne. Siiani on see mida näitlejad oma häälega ütlevad ja teevad nende kontrolli all olnud, aga kui tehisintellekti suuted suurenevad ja selle kasutus laieneb ei saa näitlejad selles enam nii kindlad olla. Nüüd on võimalik, et kui näitleja annab oma hääle mõnele tegelasele peavad nad andma loa nende häält tehisintellektiga töödelda ja edasi kasutada. See eemaldab nende võime kontrollida kuidas nende häält kasutatakse ja mida sellega öeldakse. Muidugi on ka võimalik luba mitte anda, aga siis on võimalik, et firmad leiavad teise näitleja, kes oleks nõus seda lubama. Isegi kui näitlejale makstakse iga kord kui nende häält kasutatakse, mis siis saab kui näitleja ära sureb? Ma ei usu, et firma vabatahtlikult nende hääle kasutamise lõpetaks. Minu arvates on need mõned peamised põhjused, miks tehisintellekti kasutamine kunstis, filmides, mängudes jne vajab kindlaid ja rangeid reegleid.


Viited:

https://www.pcgamer.com/games/call-of-duty/call-of-duty-admits-its-using-generative-ai-to-help-develop-some-in-game-assets-and-suddenly-all-those-poorly-made-calling-cards-make-sense/


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Noppeid IT ajaloost (Nädal 1)

Teistmoodi IT (Nädal 13)

Arpanetist Facebookini - Interneti kujunemislugu (Nädal 2)